Ekonomi

ECB Başkanı Lagarde’dan enflasyon hedeflerine yönelik etkili iletişim hatırlatması

Avrupa Ekonomi ve Finans Merkezi’nin Londra’da düzenlediği seminerde konuşan Avrupa Merkez Bankası (ECB) Lideri Lagarde, enflasyonun düşürülmesine yönelik kararlı adımların atılmasının yanı sıra bu ortamın sağlanması için etkin iletişim kurmanın da çok önemli olduğunu söyledi. vadeli enflasyon beklentileri süreç boyunca sabit kalıyor. bunu vurguladı.

“Şimdi, diğer merkez bankaları gibi bizim de enflasyonun hem dinamiklerini hem de kalıcılığını hafife aldığımızı kabul etmek değerli.”Lagarde, ancak bu zorlukların üstesinden gelmek için varsayım süreçlerinde değişiklikler yaptıklarını söyledi.

Merkez bankalarının etkili bir bağlantı dili kullanarak mesajlarını ikna edici bir biçimde kamuoyuyla paylaşmaları gerektiğine işaret eden Lagarde, şunları kaydetti: “Enflasyonun orta vadede yüzde 2 hedefimize döneceğine dair ikna edici bir şekilde iletişim kurmak, kendi kendini gerçekleştiren enflasyon dinamiklerinin (beklentilerinin) yerleşmesini engellemeye yardımcı olmak için her zamankinden daha hayati önem taşıyor.sözlerini kullandı.

Lagarde, günümüzde bankalar için etkili politika oluşturma sanatında iletişimin hayati bir rol oynadığının altını çizdi. “Bu özellikle ECB gibi merkez bankaları için geçerli. Ancak yeni teknolojilerden yükselen sahte haber dalgasına kadar medya ortamındaki değişiklikler, politika yapıcıların daha geniş kitlelere nüfuz etmesini giderek zorlaştırdı.”değerlendirmesini yaptı.

Sosyal medya platformlarında dezenformasyonun sıklıkla görüldüğünün altını çizen Lagarde, şunları kaydetti: “Gerçek bilgilerin yayılması giderek daha zahmetli hale geldi. Artık X olarak bilinen Twitter’daki yalanların, gerçeklerden 10 ila 20 kat daha hızlı yayıldığı tespit edildi.”dedi.

ECB Lideri Christine Lagarde, değişen dünyada enflasyon hedeflerini göreli fiyat değişimleriyle sabitlemenin kritik önem taşıdığını belirterek, merkez bankalarının açıklamalarını toplumun anlayabileceği net bir dille aktarmaları gerektiğinin altını çizdi.

lagarde, “Bir çalışma, para politikası iletişimini daha basit ve insanların hayatlarıyla daha ilişkilendirilebilir hale getirmenin, temel mesajların anlaşılmasını yüzde 40 oranında artırdığını ortaya koyuyor.”konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu